niedziela, 20 maja 2018

REALIZUJEMY OGÓLNOPOLSKI KONKURS PlanetaEnergii.pl


W miesiącu maju realizowaliśmy ogólnopolski konkurs PlanetaEnergii.pl - edycja VIII, gdzie wiodące było przekazanie dzieciom wiedzy na temat  zagrożeń wynikających z niewłaściwego użytkowania urządzeń elektrycznych, do których  mają ogólny dostęp. Zajęcia nasze obejmowały szeroki zakres działań, dotyczących zagadnień:
- Co to jest prąd?
-Co to są ładunki elektryczne?
- Co przewodzi prąd elektryczny?
- Co to są elektrownie?


- Jak to się dzieje, że żarówka świeci?
- Co to są źródła odnawialne?
- Jakie zagrożenia wynikają z użytkowania przez dziecko urządzeń elektrycznych?
- Gdzie wolno się bawić, a gdzie nie?
- Jakie zagrożenia niesie ze sobą burza?
- Co robimy, kiedy kogoś porazi prąd?
- W jaki sposób pomagamy osobie nieprzytomnej?
- Co to są elektrośmieci? itp.
Podczas zajęć odbyliśmy kilka wycieczek, wykonaliśmy ulotkę, wypowiadaliśmy się, uczyliśmy i energetycznie bawiliśmy przy tym. Wiemy, jak zachować się podczas burzy i co robimy z elektrośmieciami. Obejrzeliśmy kilka prezentacji i filmów edukacyjnych, robiliśmy eksperymenty i odgrywaliśmy scenki rodzajowe. Zapraszamy do  obejrzenia naszych działań .
Przyznajemy, że był to najszybszy projekt świata, w jakim braliśmy udział .
Co z tego wyniknie? Przekonamy się już 1 czerwca.





5 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie, że maluchy od najmłodszych lat uczą się takich rzeczy. Ja również oszczędzam prąd ale także znalazłam jeszcze jedno wyjście na to jak płacić za niego mniej. Wybrałam ofertę taniego prądu dla domu https://poprostuenergia.pl/prad-dla-domu/ i mam po prostu niższe rachunki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że sama widza o elektryczności jest bardzo ważna ale ja raczej się osobiście nią nie zajmuję. Jeśli chcę mieć jakieś naprawy elektryczne w domu to wtedy fachowcy z http://www.elektryk-krakow.pl/ doskonale wiedzą jak sobie z nimi poradzić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety ja raczej takimi rzeczami się nie zajmuję i dla mnie najważniejszą kwestią jest to aby cała moja instalacja elektryczna działała właściwie. Jak coś to wiem, że mogę wezwać elektryka z https://elektryk-wroclaw.pl/instalacje-elektryczne/ który sobie poradzi z takimi naprawami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście sam prąd jest bardzo ważny i ja jeszcze chcę powiedzieć, że także niezwykle istotną opcją jest to aby każdy z nas wiedział kogo wzywać do różnych napraw. W każdym razie bardzo dobrą opcją jest na pewno wezwanie elektryka http://anluks.pl/ i ja tak często robię.

    OdpowiedzUsuń
  5. W przypadku awarii elektrycznych lub potrzeby modernizacji instalacji, kluczowe jest szybkie i profesjonalne działanie. Strona https://elektrycy.warszawa.pl/ prezentuje ofertę usług elektrycznych, które mogą okazać się nieocenione w takich momentach. Dzięki wykwalifikowanej kadrze techników, każde zlecenie jest realizowane z należytą starannością, co gwarantuje wysoką jakość i bezpieczeństwo wykonanych prac.

    OdpowiedzUsuń